Thursday 24 November 2011

apaBILAA nenek mula bERCERITA

location:DAPUR
time:MALAM
situasi:MAKAN BERSAMA NENEK

kisah pun berMULA . . .




cucu: nenek , pernah pegi tengok wayang ? *terfikir , org dlu2 pernah g ngk wayang ke x ek , hihi sje tnye !
nenek: pernah , masa ANAK DARA DULU . *dahsyat nenek ak , :)
cucu: pegi ngn cpe ?
nenek: dgn sedara nenek , masa tu nenek muda lg . . * terasa nk tw lak cmne nnek ak mse MUDA2 !
cucu: cpe ? *mne tw aku knl ke org tu !
nenek : cakap pn bkn kau knl , sedara nenek sume dah xde lg. . *patut la ak x knl !

haha GELAK BESAR aku , tu pn mse atuk aku xde , klu de , aku la org yg paling sopan dlm rumah ni ! :)

nenek; masa tu pegi pekan , JALAN2 sje je . . *mula terfikir , nenek aku kua g jln2 kt pekan ? ahh dgr lg
nenek: nth mcm mne , masa tu atuk kau de  *tbe2 buka cite ni plak , atuk ak sdre pada SEDARA NENEK AKU TU ,
nenek : masa tu kali pertama kua pegi pekan , ngk wayang , sekali dgn tuk kau .(nenek ak terSENYUM)
*cite cm syok je . .hihi

nenek : nth mcm mne , atuk kau BERKENAN  dgn nenek , atuk kau suruh sedara dia dtg merisik ! *wahhhh bia btul ni ? hihi cinta pndg pertama nenek aku !

nenek : masa tu nenek xde la cantik mne , bdn berisi ckit .

nenek : masa atuk kau dtg merisik tu , nenek menGENDAP kt pare atas dgn sedara nenek
(sng cte , kt loteng atap rumah) hihi
*ak mula membayangkn situasi tu , mcm yg aku ngk dlm FILEM MELAYU lak SWEET sgt !


____________________________________________________________________________

aduhhh sangkut lak cite nihh ,
atuk aku da balik ,
ishh kacau nk dgr cite ni . .


sebenarnya x sangka nenek aku leh cte psl tut pd akuhhh !

sampai skg ,
perkhawinan antara atuk dan nenek akuh msh kekal ,
even x gne pgln "abg ayg" "awk saya"
tp gne "aku kau" hahaha hebat org lama ni la. .

tbe atuk ak pgl nenek aku ,

"mah . . mah . . oohhh mah !"

nme nnek aku fatimah ,
tu la pgln yg satu2 manja buat nenek aku !
hahahaha sweet sehh . .

nt bile ak dah tua ,
aku nk cite kt cucu ak psl cinta PERTAMA aku ! hahaha

mcm zaman muda2 je !
atuk aku paling sweet larhh ! hihi
semoga bahagia nenek yg aku sayangi !
:)



Jom cakap-cakap