Friday, 30 September 2011

pROgram sKOr A spm ! ! !

nk bERterimA ksh kt alip  ,ijat ,sukor , asip ,  n din sbb kasik ak fOLLow kowg on tHE wAY g HOtEL abADi td. . 
punYE la bESt,pAgi2 dah bERkumPUL kt uMAh din. .
ak sAMpai je alip n ijat dAH tERcegAT kt situ,, 
tgl tUNggU asip n sUKor je. .

fuhhh wALAu pun ak sowg je pEREMpUAn tImE tuhh,dowg x kESAh pn. .
KITA SUME KAWAN ~~~~~ HUHUHUHU

sbb kwn2 pEREmpUAn ak sume naiK ketE, 
Al-mAKlUM llah,mAK bApAk syg ANAK. . :)

ha ingt nAK shARE gAMbar hoTEl tuhhh. .
fuhhh BESAR,  cantek lak tu. .
tp time tuhh x bawa fON lak. .

xpe2. . esk aDE lg. .
esk ERna bwk cAmERa, bERgambar sAKAn lahh kamI suME huhuhu

pe2 pn,
prOgram Ari ni mmg bESt>>kiMia , bio , fiziK. .
fuhh tAk mEnyesal ak dtg :)



Wednesday, 28 September 2011

CINTA bERmula dari eMAIL ? ? ?

entry ni agak best utk dikongsi. .
kita dah sELAlu dENgar org bERcinta di INtERnet kn?

bende ni x janggal dlm hIDUp kita,
kItA leh jATuh hATi biLA bACA semUA eMAil yg dy bERi
teruTAMa dgn org yg semEMAng nye KUAT AGAMA. .
mana tAK nye, kiTA ni bUKAn sEMpurNA sgt tENtaNG agama. .

jom bACA entry ni >>>

pERkenalan yang tAK diduga mampu mEMbuahkan bibit2 CINTA. .
dgn KEMESRAAN yg di TUNJUKkan,
walaupun kita tAk kenal siAPA dia,bAGAImana rupanya,kAT mna dia tinggAL,
itu tIDak pENting. .
janji hATI dah tERpaut . . ^_^
see. . setiap kALI emAIL pasti akan diSUDAHi dgn simBOL n KATA2 tu. .^_^
mana hATI tAk bERbunGA. .
tamBAH pulAK diA seLALU bg TIP2 n mENAsihATi kitA
al makLUM lah,ustAZ lah kata kn huhuhu

mana hATI x tERtambaT seTIAp kaLi bACa emAIl dy. .
smpAi  tERtunggU2 email dari DIA ^_^


hanya dgn sATU perkatAAN je. .



 
siapa sANGka,dgn iLmu agAMa sahajA boLeH mEMbUAT sumE pERempUAn jAtUH hATI ^_^



ni Larhh bENda yaNG pALing tdk DisaNGka kn. .HAHAHA
'salam sayang dan salam rindu'
aduhhhh jantung bERdetak laju,seAKAN2 beRADA di AWANG2an. .



TAPI . .
adakAh pERasAAN itu akAN tERsemAT dgn ABAdi jika si pengHANTAR email bERwajah sebegini ? ? >>>



 
OMG ! ! !
comfirm kowg dAH REJECT dia DULU ^_^



A+T+T+I+T+U+D+E = ? ? ?

kalau A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

sama dengan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

jadi....

H+A+R+D+W+O+R+K = 8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%

K+N+O+W+L+E+D+G+E = 11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%

L+O+V+E=12+15+22+5= 54%

L+U+C+K = 12+21+3+11 = 47%

Ini sume x dpt markah penuh...

tapi “attitude”

A+T+T+I+T+U+D+E = 1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

Attitude paling penting...:)



wahai diri

wahai diri, mana semangat kau pergi?

wahai diri, mana semangat kau pergi?

wahai diri, pujuklah hati.

wahai diri, perjalanan kau masih jauh lagi.

jangan mengalah sebelum berjuang !

jangan berundur bila sudah isytihar perang !

jangan suramkan jalan yang terang..

ya Allah.. :’(



Tuesday, 27 September 2011

Wednesday, 21 September 2011

chanTEKnya dia . .

tAk tAHU nApe tIBe2 nAk shARE entRy nihh. .
haTi ni tErgerAk nAk tuliS
mENgenai seOrang kAwan aku nihh
nama dia Nur Aqilla Ellysha. .
sedAp kan nAma tuhh. . <3

ni la kawan yg aku cakap tuhh. .
nihh bila dia FREE HAIR. .
gambar dia n adik dia


gambar dia hangout ngn family dia

so dah leh agak kn dia seOrang free hair


time dia nga 'lepaking' ngn mmbe2
tapi bukan tuhhh yaNG aku nak tUNjuk 
TAPI nihhhh. . .
gambar dia biLa bERtudung 
cantik x ?
gambar dia masa ikut perkhemahan photografi
ni masa dia main boling ngn pgws2 koperasi. .
yg tgh2 tuhh cikgu hafni. .

CHANTEK kn dia ?




ni masa dia g umah tERbuka>>umah ina

dia nihh mmg suka bERgambar. .ni la salah satu gambar dia masa umah terbuka tu

cantik kn ? bila dia senyum,bila dia pakai baju mcm tuhh ?
ayu. .
rabun rupanya kwn aku yg sowg nihh hehehe
yang paling suka,gambar ni lah. .
masa g konsert anjuran kelab muzik
chantek kn dia?
bERkawan ngn dia da mAsuk 4tahun SEjak aku mula jEJak kaki kAt SMK PADANG TEMU. .
bagi aku DIA MEMANG CANTIK BILA BERTUDUNG. . .
aku hrp sgt dia kekal dgn memakai tudung. .

NUr Aqilla Ellysha, terima kasih jadi kawan aku. * walaupun ko ni kuat jd wartawan cerita PANAS ! haha
aku bangga ade kawan mcm ko. .
TERIMA KASIH sha. .
*aku pgl dia "sha" , aku rse dlm byk2 kwn dy, ak sowg je yg pgl dia sha sbb nme tu lembut,manja,sopan,


chantEknya dia. . .
sowi sha,copy gambar ko tanpa kebanaran. . hahaha jgn marah. .




Tuesday, 20 September 2011

sakit bila melihat kepura-puraan


sakit bila memandang kepura-puraan

dalam kehidupan ada banyak perkara yang kadang2 kita terlepas pandang, ada banyak perkara yang sering kita selalu titik beratkan... begitupon... hidup ini ada banyak ruang.. yang adakala kita merasakan sangat sempit  hingga kaku untuk bernafas... begitu sulit kehidupan apabila kita gagal melihat apa yang jelas terbentang di depan mata... tapi sering terpandang apa yang sangat kecil dalam penglihatan... 

kadang2 naluri memberontak sakit bila disakiti dik mata yang terpandang.. kadang2 hati meraung kesal bila terlihat apa yang terbentang di depan mata... kadang2 hati menangis sendirian bila termenung mengenangkan apa yang mata renungkan... sangat kacau jiwa, tak tenteram hati malah tiada rasa bahagia... bila detiknya hati beraja dalam jiwa.. bila detiknya hati bertaktha dalam sanubari... matakah yang salah??? atau hati yang terlalu remeh berperasaan... hurm~~~

kadang2 aku rasa hidup ini sangat sempit untuk terus dilalui... sangat sempit untuk terus dihiasi.. sangat sempit untuk terus menari... aku merasakan hidup sangat kecil untuk aku terus berlari.. kadang2 bila nafas berombak aku mula kaku dalam imiginasiku.. aku mula menangis dalam airmata sanubariku.. jiwaku akan mula meraung mencari ketenangan... kerana hidup itu sangat sedih, sepi, dan sempit pada pemikiran ku...

adakala... bila aku renung jauh disudut hati, aku tutup mata yang berkaca.. aku renung dengan mata yang terbuka... aku tafsir terus kepelusuk jiwa... mengapa harus aku jatuh untuk sesuatu yang kecil... sesuatu yang hanya lah sekadar hampas dalam hidup ku... kehidupan ini bukan untuk merenung diri yang malang... mencari hidup yang walang.. tapi hidup adalah untuk terus mencari sebuah perjuangan... mencari bekalan di persinggahan... dan meneruskan apa yang telah di tulis dan ditakdirkan oleh Tuhan maha Kuasa... Allah S.W.T...

kehidupan bukan untuk mereka yang membuat hati terguris.. bukan untuk mereka yang berlakon sempurna dalam segalanya.. bukan untuk mereka yang sekadar ingin bergembira bersama, tapi hilang bila tak perlu dan tiada guna.. bukan untuk mereka yang x pandai menghargai... bukan jua untuk mereka yang berlagak bergaya... kehidupan aku untuk apa yang telah Allah tetapkan, Allah takdirkan dan Allah ciptakan... bukan bermakna aku lemah tika hati aku mentafsir kekecewaan, malah aku kian kuat dalam menentang segala perlakuan... aku menerima sahabat dari erti kata seorang teman dan rakan.. aku menerima sahabat.. dari erti kata sebuah pergaulan.. dan aku menerima sahabat darikehadiran.. bukan untuk aku terus kecewa.. terus terluka.. dan sakit pada mata dan rasa...

hurm~~~ mungkin mereka x terpandang apa yang aku pandang.. x terlihat apa yang aku lihat... sebab dalam kehidupan aku... aku hanya ingin sebuah kedamaian.. ketenangan.. dan kebahagiaan... bukan segala kekecewaan.. dan kedukacitaan... semoga aku terus kuat dan tabah mengharungi kehidupan di dalam dunia yang penuh lakonan... dan ramai yang selalu hidup dalam kepura-puraan... kalau seorang pelakon menjadi pelakon terbaik di layar... mungkin dia juga bukan lah pelakon terbaik dalam kehidupan... jadi setiap manusia itu penuh dengan lakonan.. hingga akhirnya yang terpancar sekadar sebuah kepura-puraan..hurm~~



Monday, 19 September 2011

MaaFKaN akAK

akAK taHU mAk sAYanG aKAk
sEBAB akaK saTU2 nYE anAK pEREmpUAN mAK. .

tApi. . .
mAAF kaN akAk maK. .

aKAk tERpaKsa MElanGkaH kElUAr dARi rUMAh.
Akak tERpaKsa mAk. .

sELAngkAH kAKi akAK pERgi dARi ruMAh ,
aKAK dAH jANJi paDA dirI aKAk. .

''akak tak kan balik selagi akak tak BERJAYA''
saTU haRI nanTI akAk akAN pulANg jgk. .

PULANG DENGAN KEJAYAAN. .

Akak tak NAk maK daN ayAH tERus meNGangGUng dOsa kERana AKak. .

akAK perGI unTUk kEbahaGIaan mAK . .

MUNgkin aKAk buKAn yg PERtama dlm hATi mAk,
ya, mUNgkiN akAK bukAN yg pErtaMA. .
kEranA ANGAH yg TerBAikk di MAta mAk. .

akAk cuMA taHU sAtu pERkara. .
mAk hANya aKAN sAYang AKak BiLA akAK bERjaya
sEPerti mANa yANg anGah kecapi sEkarang. .

aKAk aKAn puLang jgk MAk. .
pULAng ngn mEmbawa KeSEnanGAn bUat mak. .

UNTUK BALAS BUDI BAIK MAK YANG DAH BESARKAN AKAK SELAMA 14TAHUN

jujur mak,akak sayang mak. .


Luahan seorang kawan kepada aku. .
kesian jgk pada dia,dia pergi kerana tertekan. .pergi mencari kasih sayang dari keluarga. .pergi utk mencari kejayaan. .
aku doakan dia kecapi kejayaan yg dia cari~~~AMIN


Friday, 16 September 2011

sukavsCINTA


Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.

Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.

Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.

Cuma fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta.



Thursday, 15 September 2011

diri aku

Bila aku sedih, benda pertama aku bayangkan adalah masjid.. tp, kalau jauh, aku ambil sejadah dan bersujud, kalau tiada sejadah, ku senyum sambil dalam hati beristighfar.. Kerana perkara2 itu yang dpt menenangkan jiwa hina ini..

Aku suka bersendirian, tp xbermakna ku xperlu teman. Aku suka berdiam diri, xbermakna aku sombong , kerana diam itu lebih baik dari aku menyakiti org lain..

Perkara yang paling membahagiakan aku adalah memaafkan org yang menyakiti aku.. Itulah diriku.



admire :)

hahaha sesuatu yg x di DUGA. 
ade org ADMIRE aku. .
dlm DIAM2 ,dy smpn PERASAAN kt aku. .
dy x BAGI TAHU aku,
mana akuhh tahu dy suka kt aku. . :)

dy diam,akuhh diam la. .
perigi BUKAN cari timba k. .

just be your FRIEND. .
patut la kemain BAIK dy ngn aku walau pn aku 'KASAR' ngn dy. .

ape?siapa?
mne lah aku thu SIAPA jejaka yg suke yg akuhh tuhh. . :)
nme pn ADMIRE. .
siapa mkn cili,dy rasa PEDAS nye. .

NO KOMEN. .hahahaha berita yg aku bru terima . .

jamylia MELAPORKAN utk tb1. .
*CEHHH ade ciri2 jd PEMBACA BERITA !



PERSONALITI IKUT JENIS DARAH. . .jenis DARAH sy B :)


1) Jenis Darah A adalah Petani (Farmers)Mereka berdarah A adalah golongan yang pemalu tetapi mementingkan kesempurnaan dalam senyap. Mereka sangat bertimbang rasa terhadap orang lain dan tidak pandai menipu. Mereka setia dengan kawan dan rakan sekerja. Mereka boleh menjadi perahsia, kuat, tetapi jarang sekali berkongsi perasaan mereka. Mereka ini sukar dipuaskan dan serius dalam hidup.
Peribadi Asas:
Berhati hati dalam membuat keputusan, sentiasa memastikan sesuatu jelas melalui kontrak, terlalu mementingkan undang-undang sosial kehidupan.
Kadar Toleransi:
Toleransi tinggi dengan kerja-kerja fizikal dan berulang, tidak mampu menerima perubahan dengan mudah, hilang minat pada satu-satu hobi dengan mudah.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Terlalu mencuba untuk melupakan masa lampau, sikap pesimis terhadap masa hadapan.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Boleh berpura-pura membuat muka tenang walaupun hakikatnya sedang marah, memerlukan masa yang lama untuk pulih jika dilukai, sensitif kepada pandangan orang lain.
Bagaimana mereka bekerja:
Menguruskan satu perkara sahaja dalam satu masa, membezakan antara kerja dan peribadi, sangat bertanggungjawab, terdorong untuk memilih hobi yang membantu mereka menenangkan perasaan.
2) Jenis Darah B adalah Pemburu (Hunters)
Mereka berdarah B adalah golongan yang periang, memiliki semangat dan aura personaliti yang kuat dan tersendiri. Dalam waktu yang sama, mereka tidak menghiraukan apa orang lain fikir tentang mereka dan liar. Mereka boleh menjadi sangat lemah, pemalas dan kurang sabar. Namun, mereka juga sangat bersungguh-sungguh (passionate) dengan apa yang mereka mahukan.
Peribadi Asas:
Pantas membuat keputusan, boleh menjadi sangat fleksibel, tidak kisah pada peraturan, menghormati penemuan sains dan perkara praktikal.
Kadar Toleransi:
Mengekalkan sepenuh minat pada apa yang mereka lakukan, kelihatan tidak sabar, tidak sukakan kerja yang berulang.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Sukar melupakan hubungan terkini tetapi mudah melupakan kenangan masa silam.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Seorang yang ‘expressive’, ‘cool’ dan bersifat objektif, walaupun selalu bergurau tetapi boleh menjadi sangat pemalu, cepat menukar ‘mood’ seperti cuaca, tidak boleh berhenti merungut apabila mereka kecewa.
Bagaimana mereka bekerja:
Kreatif dan memiliki idea baru, tidak boleh membezakan kerja dan hobi,sukar menerima arahan, tidak gentar mencadangkan perubahan yang inovatif dan tidak takutkan kritikan.


3) Jenis Darah AB adalah Ahli Kemanusiaan (Humanists)
Mereka sukar dimengerti, gemar menjauhkan diri, selalu menggunakan logik daripada mengikut gerak hati. Selain itu, AB sangat bagus menguruskan kewangan, walaupun berfungsi sebagai pendamai, kadang kala AB bersikap talam dua muka.
Peribadi Asas:
Sangat praktikal, bagus dalam menganalisa, memberikan kritikan yang membina, sukar membuat keputusan untuk perkara penting.
Kadar Toleransi:
Cuba untuk menjadi rajin, kelihatan kurang sabar.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:

Sangat sentimental tentang masa silam, lebih risau tentang masalah semasa berbanding perkara lain.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Berjiwa sentimental, selalunya ‘cool’ dan ‘steady’, tetapi boleh berasa sangat kecewa dengan masalah semasa yang tidak diselesaikan, boleh menjadi ‘moody’ sekelip mata.
Bagaimana mereka bekerja:
Boleh menguruskan bidang kerja yang luas, menghargai kerja keras, cepat memahami, tidak terlalu bertanggungjawab, tidak mampu membuat ‘follow up’ sebelum projek kerja diselesaikan.
4) Jenis Darah O Adalah pejuang (Warriors).
Mereka ‘outgoing’, ‘expressive’, dan ‘passionate’. O sangat bermotivasi dan mempunyai ciri pemimpin semulajadi. Dikurniakan rasa kewujudan yang kuat, tidak takut untuk mengambil risiko jika mereka yakin mereka akan menang, seorang ahli sukan semulajadi.
Peribadi Asas:
Memastikan objektif jelas, sangat yakin dengan diri, jujur, optimis dan bertenaga.
Kadar Toleransi:
Kekuatan dan kecekalan bergantung kepada matlamat mereka, mudah mengalah jika kerja dirasakan sia-sia.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:

Positif tentang masa lampau, oleh itu tidak menyesali masa silam, mencari kestabilan kewangan di masa hadapan.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Selalunya bersikap tenang, sensitif dengan keikhlasan, memberikan pandangan terbuka dengan jujur secara terus.
Bagaimana mereka bekerja:
Keupayaan menumpukan perhatian bergantung pada keadaan, biasanya lebih gemar memimpin, boleh mengabaikan perkara terperinci.



Sebarkan Video ini supaya Zina tidak berleluasa {LikeMyPage : http://on....




PENAMPAKAN HARI AKHIR




Tuesday, 13 September 2011

follower pERtama bLog nihhh :)

akhiRnya kak Rai mENjadi follower pERtama blog aku nihhh
hihihi 
x pERcaya ?

di sini aku ingin mEnciptA sejARAh gne mENgunAKAN tittle>>>
 'follower pertama blog nihh'
tahniAh kpd kak Rai kerAna bERjaya mENjadi org pERtama follow blog yg x seBErapa nihh
pssst *blog kak rai ni cantek tw . .secAntik org nyERR huhu 
tERima kaSEH kak rai jd follower owg. .hihi
bkn senang nk masuk sEjarah nihhh :)



zinaku bERMULA DI FB


Ya Rabb, Inilah pengakuanku.
Aku berzina, terang-terangan dalam penglihatanMU….
Ya Allah…. Dadaku berdetak.
Tangan dan tubuhku menggeletar.
Menantikan pengadilan di hadapanMU.
Akhirnya malaikat itu datang.
Membawa catatan amalanku di dunia.
Dibukanya layar….
Ditampilkan seluruh aktiviti duniaku.
Apa yang dilihat, sangat membuatkanku menyesal….
Ya Rabb, kenapa mulutku tidak dapat berbicara?
“Aku dulu selalu melihat wajah tampan lelaki bukan muhrim!” Ku dengar mata berbicara lantang.
Lalu terlihat di layar, aku sedang menatap wajah-wajah tampan teman chatting, teman facebook, dan semua teman lelakiku.
Malunya aku, Rabb…
“Aku dulu selalu mendengar kalimat mesra dari seorang lelaki yang haram bagiku!” Kali ini telingaku bicara.
Ya, semasa di dunia aku hanya sibuk bergayut dengan kekasihku. Dia memanggil aku ‘sayang’, aku pun sama…
Rabb… Kenapa semua aktiviti aku penuh maksiat?
Kenapa kegiatanku hanya berkapel?
Kenapa hari-hariku hanya disibukkan dengan nafsu syahwat semata?
Layar itu masih memancarkan  kegiatan harianku.
Yang paling sering muncul adalah wajah seorang lelaki, yang sampai sekarang belum pernah aku temui.
Walaupun sehingga ajalku menjemput,
Aku sedang bergayut telefon dengan dia dan bersayang-sayangan dengannya.
Lelaki itu..
wajahnya sungguh menarik hatiku.
Dialah salah satu teman facebook, laman itu yang paling terkenal dan rancak digunakan…
Komunikasi di facebook, berlanjutan ke sms, lalu telefon.
Sekadar mengingatkan untuk sarapan dan makan. Setelah itu, semakin intim hubungan kami.
Tengah malam selalu menjadi waktu paling menyenangkan bagi kami. “Sayang, aku mencintaimu…”
Ya Tuhan.. Sia-siakah hariku?
Tiap detik aku menghabiskan waktuku hanya untuk menghubungi dia.
Tiap minit aku hanya memikirkannya.
Bahkan pada waktu menghadapMU… aku tak mengalunkan ayat-ayatMU, apalah lagi qiamullail..
Rabbi… Malam itu dia menghubungiku. Malam kematianku.
Seperti biasa, dia menanyakan khabarku, bertanya tentang kuliahku, bertanya tentang keluargaku.
Dan hal yang selalu kami lakukan…
Dia memanggilku ‘sayang’ dan akupun demikian….
Aku sungguh menaruh hati padanya. Aku pun mencintai dia, seorang lelaki yang belum pernah aku temui.
Allah… Aku mengaku salah.
Aku berkapel dengannya, walaupun kami tak pernah bertemu.
Aku berzina! Lidahku berzina mengucap sayang padanya tanpa didasari ikatan pernikahan.
Telingaku berzina mendengarkan pujian sayang dan kalimat mesranya padaku. Mataku berzina melihat foto-fotonya. Hatiku berzina kerana selalu merindukannya.
Allah… Aku sudah menghadapMU, dalam su’ul khatimah.
Ku mohon, sedarkan lelaki itu Ya Allah.
Jangan biarkan dia mati dalam keadaan seperti itu. Sedarkan dia ya Rabb…
Facebook, semuanya bermula. Allah, aku berzina. Seberapapun kecil pun, aku sudah berzina.
Mataku, telingaku, lidahku, hatiku…..
Menitis air mata ini. Andai aku dapat kembali ke dunia lagi….



yahudi laknatullah.wmv




Monday, 12 September 2011

andai masih ada rindu


Dan hati ini tidak mampu menidakkan rasa cinta,
Cinta yang semakin mendalami diri dan jiwa,
Ku tak bisa memejamkan rasa,
Saat ia nyata makin membara,
Membelah setiap pancaindera dan deria,
Hingga aku lemas dalam kemelutnya.
Tuhan..
Andai penantian ini ada jawapannya,
Pujuklah hati ini untuk setia dijalan yang KAU redha,
Hadirkan ketenangan agar tidak terkandas dalam kabus cinta,
Berikan pedoman agar rindu itu berpada-pada
Iringilah Maluku berserta iman di dada,
Agar rasa kasih ini tidak mencalarkan maruah diri yang dijaga.
Tapi jika qada' dan qadar itu mengatakan sebaliknya,
Kurniai aku kekuatan untuk melaluinya,
Palingkanlah cinta ini untuk yang selayaknya,
Kerana aku insan yang tiada daya,
Maka bantulah aku melupakannya,
Jika itu takdirNYA..
Allah..
Andai masih ada rindu,
Kupohon hilangkanlah ia dari hatiku,
Kerana ketidakpastian itu mengganggu,
Perasaan ini mengecewakan insan yang menunggu,
Aku tidak rela terusan terbelenggu,
Dalam pencarian permata berharga milikMU..
Ameen