Monday 10 December 2012

cinta monyet dan surat cinta :)

cinta monyet !
topik hari ini agak menarik ,
dimana saya akan mencerita saat2 "cinta monyet" saya suatu ketika dahulu :)
cerita ni dah lama dah ,
a long long long long time ago .
it was happen when i am in the primary school . 
ahaks malu jugak nak cerita .
sepatutnya ini bukan la utk cerita umum .
tapi saya berasa tetap ingin bercerita dan berkongsi kepada umum .
sebab ini cerita lama , dan hari ini kami hanya bergelar kawan sahaja :)

sebelum tu jom kita tengok dulu troll ni .
hahaha mesti pernah terjadi pada kamu kn ?
ia mengingatkan saya tentang sikap2 nakal kwn2 saya sewaktu kecil dulu .
sungguh tak boleh dilupakan hehe :D

aku nikahkan kau ! hahaha
kenangan yg indah kn masa kita kecik-kecik dulu . :))

ok back to my story .
dulu masa saya kecik2 dulu ,
saya ada 3 kawan yg boleh dikatakan rapat dan "sejati" la hehe
kami berempat bersahabat dari darjah 3 .
siapa kami tu ?
saya , adibah, abul dan fahmi .
dan nak tahu tak ?
saya suka abul tu ,
tapi saya tak bagi tahu dia .
saya gemuk masa tu , temban je . tak ada org suka .
lagipun saya memang hanya berkawan je dengan dia
sebab kami ada minat yg sama 
iaitu membaiki pecil tekan yg rosak . hobi yg pelik kn ? tapi tu la yg kami lakukan .
hahaha kami mmg pakar betulkan pencil tekan yg rosak !

kami berempat
*hanya gambar hiasan ! 
saya berkawan baik dgn adibah,
begitu ceritanya dengan abul ,
abul berkawan baik dgn fahmi .
nth mcm mne kami berempat boleh jadi kawan ,
mungkin sbb masa tu kamu satu kls .
jadi selalu la main kejar2 dgn dia , main game sume tu hehe
kanak2 ribena masa tu , almaklum la :D


masa tu abul suka org lain . 
kawan baik saya jugak .
nme kwn saya tu mussiddah .
so tu jugak adalah salah satu sebab saya tak bg tahu abul yg saya suka dia waktu tu.
saya suka dia mungkin disebabkan kesungguhan dia yg selalu bersemangat dan berfikiran positif utk terus membetulkan pencil tekan yg rosak tu .
tak macam org lain .

zaman sekolah rendah saya dulu, pecil tekan tu mahal dan nmpk canggih kalau dibandingkan dengan pencil biasa .
so guna2 pencil tekan tu , rosak .
padahal boleh guna lagi , tu kami betulkan hehe

percaya tak saya pernah lukis org lidi yg lebih kurang gambar dia mcm ni ?
seriusly saya LUKIS ! tanpa diketahui kwn baik sy sendri :)


masuk darjah 4 , we in the same class again !
lihat la betapa kuatnya ketentuan illahi .
tiba2 waktu tu ada budak baru masuk , PEREMPUAN !
cantik , dan semua budak2 laki kls saya tu suka pd dia termasuk abul !
mmg mse tu tahap KECEMBURUAN saya meningkat bila abul dan fahmi selalu bercakap tentang budak itu.
yela, saya ni tak cantik mcm perempuan tu . :(

dan tahukah kamu dengan apa yg saya lakukan ?
PERKARA PALING BODOH DAN MEMALUKAN YANG SAYA TIDAK AKAN LUPA SEUMUR HIDUP SAYA ! ohhh kenapa saya lakukan perkara itu . .
apakah itu ?
saya menulis "surat cinta" kepada abul dgn menyatakan isi hati saya .

saya ingat lagi , kertas surat tu mcm dlm gmbr ni , tp surat ni bukan saya tulis ya . saya jumpa di google :)
saya ingt surat tu warna pink dan ada org tgh main buaian kt situ .
ya saya ingat lagi !

haaa betapa beraninya saya ketika itu dengan meninggalkan surat dibawah meja dia ! ! !
dan apa yg PALING MEMALUKAN ialah cikgu BM saya baca surat tu kuat2 satu kelas dengar ! ! !
ya Allah malu betul waktu tu . masa cikgu saya baca surat tu , budak2 lain tak tahu pun surat tu dari saya .
tapi ianya terbongkar disebabkan kawan lelaki saya yg lain beritahu cikgu yg saya tulis surat tu ! ! ! 
MALU MALU MALU MALU MALU !
satu kelas tahu tau !
dan saat detik tu , habis musnah la perasaan kekasih2 gelap saya waktu tu hehe
banyak betul scandal hahaha
dan saat tu jugak , saya dah tak berapa baik dan rapat lagi dgn abul .
dia mula ejek saya "gemokkk ! ! "


marahnya saya pada dia rasa nk tumbuk2 je dia .
saya kejar dia satu kelas disebabkan mrh sgt .
masa tu puasa , saya kenamrh dgn cikgu BM yg bce surat saya tu .
"saya tak pernah tampar perempuan , jangan sampai kamu jadi perempuan pertama kena tampar dengan saya" cikgu marah :(
bencinya saya pd abul waktu tu ! 
BENCI BENCI BENCI !

masuk darjah 5 , kami berempat pindah kelas .
dengan ketentuan illahi .
saya dan abul pindah ke kelas A , sbb kami the first 3 of the best in the class .
fahmi dan adibah masih di kelas lama .
saya tak ingat siapa yg dpat tempat pertama , kedua dan ketiga dlm kelas .
yg pasti saya , abul dan seorang lagi kawan lelaki saya , muhaimin ( scandal saya jugak) hahaha
kami bertiga la yg kena ke kls budak pandai . 
sukanya dapat masuk kelas budak pandai !

masa tu dah matang sikit hehe
segala mcm bnde yg buruk yg abul buat pada saya , saya dah lupakan .
dan anggap seperti tdk berlaku apa2 .
kami sentiasa bersaing utk dapatkan kedudukan yg selesa dlm kelas . 
siapa dapat tempat ke 30 dan ke atas mmg kena attack dalam kelas dan dipisah kan tempat duduk .
10 yg pertama dalam satu barisan meja tengah , mereka diberi keutamaan .
10 yg kedua dalam satu barisan meja tepi yg juga diberi keutamaan .
jadi siapa duduk kt sebahagian2 tmpt , kami boleh tahu siapa budak paling pandai dalam kelas dan siapa budak yg paling lembab dlm kelas !

lebih kurang sebegini la gambarannya . jadi malu la kan kalau duduk tempat paling last !

masa darjah 5 , saya tak fikir sgt soal cintan cintun ni .
biar la apa nak jadi pun .
misi saya nak belajar masa tu . 

masuk darjah 6 , tertanya2 adakah kami masih di dalam kelas budak pandai ni atau terpaksa di tendamg keluar pergi ke kelas lama kembali ? ?
alhamdullilah dgn ketentuan illahi jgk .
kami masih berada dalam kelas yang sama !
sebenarnya saya dan abul memang sama kelas sejak dari darjah satu lagi ,
cuma waktu itu saya tidak mengenali dia lagi hehe

then tu la , masuk darjah 6 mula kembali bibit2 cinta kami .
ada org ckp "abul suka kau"
haa ? ? 
dan sejak itu kami bermain mata .
abul start anta "surat cinta" dia mengunakan posmen nye hehe
siapa lagi fahmi la .
"nah abul bg" kata kwn dia .

doremon dapat surat !

kami berbalas2 surat .
"kau comel la , aku suka . kau rajin "
tu yang aku ingat apa yang dia tulis dalam surat pertama dia . ada lagi dia tulis tapi tu je aku ingat
"balas ya"
hahaha mcm biasa perkataan tu tak pernah lepas !
dan malangnya saya tak sambut "cinta" dia . excuse me "cinta monyet" dia . :)
sebab saya kata saya nak fokus pada pelajaran , nak dapat 5A UPSR .
dan alhamdulillah result saya 4A 1C . mujur jugak mencapai target !


tadi de la jugak search internet , nak jugak baca "surat2 cinta" budak2 zaman sekarang .
dan ini serba sikit yang saya jumpa :)
ia mengingatkan sama ketika berbalas surat dengan abul dulu :)





wajib kan ? >_<





"balas ya"

finally is sekarang kami kawan biasa je . sebab dulu tak pernah declair apa2 dengan dia .
dulu cinta di sekolah rendah hanya cinta kuno .
just cakap aku suka kau , 
then tu je .
TIADA ISTILAH COUPLE .
kami tak kenal apa itu couple mse skolah rndh . 

dan yang paling saya ingt tentang abul ni adalah CITA-CITA DIA .
dia bercita-cita nak jadi ustaz satu ketika dahulu .
sekarang alhamdulillah ia ke arah itu sekarang ni dengan berdakwah melalui blog dan page fb dia .
dan setiap kali saya ternampak dia dalam group SKBSM saya , saya akan stalk fb dia .
rupanya dia dah ada makwe baru sekarang ni hehe
so far good . 
ramai orang tahu cerita kami .
then tiap kali buat reunion mesti malu2 .
hahahaha 




Jom cakap-cakap