Tuesday 25 October 2011

aku masih kuat

jika suatu masa dlu,
kau keseorang,menangis bersedih,kecewa,
aku di sini ade utk menemani,mengusap air mata,mengembirakan dan membuat kau tersenyum semula. .
kerana aku tdk mahu senyuman manis itu hilang di wajahmu. .

jika suatu masa dlu,
kau terjatuh tanpa berpaut di mana2,
aku di sini sentiasa menghulurkan tangan utk bantu kau bangun semula. .
kerana aku tdk tergamak utk terus biarkan kau terjatuh lagi. .

jika suatu masa dahulu,
kau dibenci ramai,
aku di sini akan sentiasa menyayangimu walaupun ade org tdk senang dgn kehadiranmu
kerana aku tahu aku berkawan dgn mu bkn atas dasar rupa paras atau kebjikasanaanmu
tapi kerana aku berkawan dgn mu atas dasar aku menerima segala kelemahan n keburukan mu. .

tapi itu cerita suatu masa dahulu. .

kini tatkala
aku keseorangan, menangis bersedih , kecewa,
kau pergi tinggalkan aku di sini. .

aku lihat kau berada diantara mereka,
kau gelak ketawa  disana bersama mereka,
berjalan tanpa menoleh kebelakang,
tanpa melihat siapa di belakang. .
itu aku !

kini tatkala aku terjatuh,
tangan yg dahulu aku sambut telah hilang dan semakin jauh
lalu aku tergaman melihat kau gembira,

kini tatkala aku telah sedaya upaya menerima segala keburukan dan kelemahanmu,
kau pergi begitu sahaja. .
lalu ak berkata

“aku senang melihat kau bahagia di sana,biarlah, tersenyumlah wahai kawanku,
Asalkan kau bahagia bersama mereka”

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim. .
Aku telah redhakan pemergianmu .
Biar tiada tgn yg bisa aku terpaut lg,

Usah kau bimbang,
Aku tdk pernah menyimpan sekelumit sekalipun perasaan marah, benci mahupun
Dendam padamu,
Sebaliknya aku masih menyayangimu seperti dlu
Walaupun ini yg kau beri padaku. .
kerana kau pernah tersenarai dlm orang2 yg aku syg buat selamanya
Kini aku masih kuat utk bangun semula. .
TERIMA KASIH KAWAN SEBAB JADI SAHABAT AKU :’(



Jom cakap-cakap