Monday 23 January 2012

deman sudah kali ni :(

semalan bru je g hospital ,
nk g klinik , sume tutup tahun bru cina ni  . .
terpaksa la g hopital . .

batuk teruk la kali ni ,
pgi semalan muntah2 je ,
asal batuk , wajib muntah . .
tu klu perut kosong , 
ni klu ak makan nasi , pehh terkeluar balik pe yg aku makan ,

doktor check suhu badan aku ,
nk tw brpe ? 38.5'c ! 
perghhh panas2 ,  tinggi ckit dr suhu bdn yg biasa(32'c)

sekali doktor check kadar denyutan jantung aku ,
rate x menentu ,
bila x batuk , 120 je denyutan jantung aku ,
sekali bile dah batuk , naik 130 . .
pening doktor tu

sekali aku kne anta kt wad kecemasan ,
haiyyyaa kne thn jap ,
ade tu dah cucuk jarum kt tgn aku , nk amek sample darah . .
ade tu dah pasang tmpt uji kadar denyutan jantung , kejap2 bende tu kembang kuncup ,
sakit sgt bila dy kembang , mencengkam aku nya lengan . .

"adik nape dik?sakit pe?"

tiap kli doktor dtg , msti tnye , klu 10 org doktor dtg , bnde yg sama dy tnye. .

lps dah amek sample darah , kne masuk air pulak ,
haiyyya asal aku ni ? de sakit pe sbnrnye ni . .
batuk aku dah dtg balik , rse nk muntah lg , 
cpt2 doktor lelaki tu amek plastik ngn tisu ,
uuwerrrkkkk3 ! muntah je kje aku ,


doktor nmpk aku asyk muntah2 je , dy bg aku ubat tn muntah . .
kne cucuk lg , lps tu cucuk ubt deman lak . .
xleh thn aaku ,
bila dah penat muntah , letih je rse , aku bk tdr plak . .
pe lg tdr jela , tdr2 ayam je . .

"dik , adik nk balik ke? "

"nak"

"ok , kite habis kn air ni dlu"

letih sgt rse nye , dah la aku x tdr dr pg tu . . .

"ok adik amek ubat ni dlu , klu skit lg , dtg balik ya"

"terima kasih doktor"

haaa de lega ckit , dpt tdr , dpt msuk air , . nsb bek kne thn jap je . .

alhamdullilah aku x pe2 , tp tu la , aku batuk2 je , xleh thn la . .

SEMOGA AKU SIHAT2 SELALU , ~~~ AMIN





Jom cakap-cakap