Saturday 3 December 2011

diLEMMA

sekarang aku berada dlm dilemma ,
antre HIDUP n MATI ,
*ciss bunyi mcm serius je ! haha

aku di beri DUA PILIHAN , 


pilihan PERTAMA , 
aku di beri utk bekerja ,
ak kne susah2 bgun setiap awal pg ,
pnt2 bwk moto g tmpt kje juh2,
dpt pengalaman ,
cukup hari bln  dpt GAJI tetap . .
dpt gaji msuk BANK ,
de duit simpana lebih utk sambung BELAJAR
xyh nk susah2 kn org len ,
xyh wt PINJAMAN ,
de duit belanja sendiri ,
dan aku boleh beli brg2 yg slme ni aku x pnh berPELUANG utk perolehi . .

pilihan KEDUA ,
aku di beri utk terus tgl di RUMAH 
jaga nenek yg slme ni bg ak tmpt tgl , ksh syg , duit skola ,
boleh bgun tgh hari ,
masak , mengemas , sidai bju , segala2
berulang2 kali selama 4 bln smpai la aku dpt result ,
duk rumah memBESAR kn bdn yg BESAR ! haha
hdp sng , leh ngk tb setiap ari ,
mkn minum tdr ,
x de pengalaman dgn dunia luar ,
duk wt segala apa KEHENDAK nenek

"ko duk rumah je kakak , nt duit blnje nenek bg"

duit blnje x menentu ,
tiada simpanan tetap ,
dan yg hanya aku tahu  , tgl di dlm rumah !
tkut berjumpe ngn org sekeliling


aku diberi DUA PILIHAN ,
antre masa dpn cerah atau gelap . .
tak tahu antara dua ,
aku perlu teruskan hdp utk tampung hdp nenek n keluarga aku ,
tp aku x thu mne satu yg harus aku PILIH ,
ble plih utk bekerja , hati serba slh tgl kn nenek sowg2 kt umh .
ble plih utk terus tgl di rumah , ak memikirkn KEHIDUPAN ak pd mse dpn . .
smpai saat ni ak sgt2 dilemma ,

Ya Allah kau bg la HambaMu ini Petunjuk :(



Jom cakap-cakap